Zorunluluk |
: |
Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) |
: |
- |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
- |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası Literatür incelemesi |
Dersin amacı |
: |
Doktora öğrencilerine, danışmanları rehberliğinde, tez yazılması düşünülen alanın temel araştırma konularının ve sorun alanlarının aktarılması, öğrencilerin tez yazmayı düşündükleri konunun genel çerçevesini ve konu ile ilgili alt araştırma konularını netleştirmeleri ve potansiyel araştırma problemlerini tanımlamaları, belirlenen alt araştırma konularından en az biri için problemin tanımını ve önemini ortaya koyacak örnek bir literatür derlemesi hazırlamalarıdır. |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; -Tez yazmayı düşündüğü alanın temel araştırma konularının ve sorun alanlarının farkına varabilir. -Tez yazmayı düşündüğü konuyu genel hatlarıyla belirleyebilir. -Tez yazmayı düşündüğü konu ile ilgili alt araştırma konularını belirleyebilir. -Tez yazmayı düşündüğü konuya ilişkin potansiyel araştırma problemlerini tanımlayabilir. -Belirlediği alt araştırma konularından en az biri için problemin tanımını ve önemini ortaya koyacak örnek bir literatür derlemesi hazırlayabilir. -Derlediği örnek akademik literatürü bilimsel yazım kurallarına uygun bir derlemeye dönüştürebilir. -Akademik etik kurallara uygun olarak çalışabilir. |
Dersin içeriği |
: |
Doktora öğrencilerinin tez yazmayı düşündükleri alanın temel araştırma konuları ve sorun alanları hakkında danışmanları tarafından bilgilendirilmeleri, tez yazmayı düşündükleri konunun genel çerçevesini ve konu ile ilgili alt araştırma konularını netleştirmeleri ve potansiyel araştırma problemlerini tanımlamaları, belirlenen alt araştırma konularından en az biri için ayrıntılı okuma ve tartışmalar gerçekleştirerek problemin tanımını ve önemini ortaya koyacak örnek bir literatür derlemesi hazırlamaları. |
Kaynaklar |
: |
-Hacettepe Üniversitesi (2012). Lisansüstü Akademik Danışmanlık El Kitabı 2012, (Haz. F. Demirel, İ. Kocadereli, H. S. Orer), (Gün. İkinci Baskı), Ankara: Hacettepe Üniversitesi Basımevi. -N. Karasar (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, (2. Baskı), Ankara: Nobel Yayınevi. -Arama Motorları -Yapay Zeka Sohbet Robotları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar |
Konular |
1 |
Giriş: Dersin amacı, kapsamı ve temel kuralları |
2 |
Tez yazılması düşünülen alanın temel araştırma konularının ve sorun alanlarının belirlenmesi |
3 |
Tez yazılması düşünülen konunun genel olarak tartışması ve çerçevesinin belirlenmesi |
4 |
Tez yazılması düşünülen konu ile ilgili alt araştırma konularının netleştirilmesi |
5 |
Tez yazılması düşünülen konu ile ilgili potansiyel araştırma problemlerinin tanımlaması |
6 |
Bir alt araştırma konusu için problemin tanımını ve önemini ortaya koyacak örnek bir literatür derlemesine karar verilmesi |
7 |
Örnek literatür derlemesine hazırlık: Anahtar kelimelerin, veri tabanlarının ve akademik kaynakların belirlenmesi |
8 |
Örnek literatür derlemesine başlangıç: Etkili tarama stratejileri ve referans yönetim araçlarının belirlenmesi |
9 |
Örnek literatür derlemesinin başlatılması ve kaynakların derlenmesi |
10 |
Örnek literatür derlemesinin ilk değerlendirilmesi ve sınıflandırılması |
11 |
Örnek literatür derlemesinin eleştirel analizi |
12 |
Araştırma probleminin örnek literatür derlemesi temelinde gözden geçirilmesi |
13 |
Örnek literatür derlemesi taslağının danışmanla birlikte değerlendirilmesi |
14 |
Örnek literatür derlemesine akademik yazım kurallarına göre son halinin verilmesi |
15 |
Ödeve / Sunuma Hazırlık- Örnek literatür derlemesi sunumuna hazırlık |
16 |
Ödev Teslimi / Örnek literatür derlemesi sunumu |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında en üst düzeyde bilgi sahibidir. | | | | | |
2. |
Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir. | | | | | |
3. |
Bilimsel literatürü ve alanındaki en son gelişmeleri takip eder, edindiği bilgilerin eleştirel analizini, sentezini, değerlendirmesini yapar ve araştırmalarında etkin biçimde kullanır. | | | | | |
4. |
Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | | | | | |
5. |
Özgün araştırma gerektiren projeleri tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası projelerde liderlik yapabilir. | | | | | |
6. |
Bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | | | | | |
7. |
Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | | | | | |
8. |
Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir ve topluma aktarır. | | | | | |