Zorunluluk |
: |
Zorunlu |
Önkoşul ders(ler) |
: |
- |
Eşzamanlı ders(ler) |
: |
- |
Veriliş biçimi |
: |
Yüz yüze |
Öğrenme ve öğretme teknikleri |
: |
Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası Literatür incelemesi |
Dersin amacı |
: |
Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerinin, danışmanları rehberliğinde, yazmayı tasarladıkları tez konusunu genel hatlarıyla belirleyebilmeleri, teze ilişkin araştırma problemlerini tanımlayabilmeleri, tez konusu ile ilgili akademik literatürü tarayıp bilimsel yazım kurallarına uygun bir literatür derlemesi hazırlayabilmeleridir. |
Dersin öğrenme çıktıları |
: |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; -Tez konusunu genel hatlarıyla belirleyebilir. -Teze ilişkin araştırma problemlerini tanımlayabilir. -Tez konusu ile ilgili akademik literatürü tarayabilir. -Taradığı akademik literatürü bilimsel yazım kurallarına uygun bir derlemeye dönüştürebilir. -Akademik etik kurallara uygun olarak çalışabilir. |
Dersin içeriği |
: |
Yüksek lisans öğrencilerinin yazmayı tasarladıkları tezin konusunu genel hatlarıyla belirlemeleri, tez konusuna ilişkin araştırma problemlerini tanımlayıp netleştirmeleri, tez konusu ile ilgili literatürü tarayıp bilimsel yazım kurallarına uygun bir derleme yapmaları. |
Kaynaklar |
: |
-Hacettepe Üniversitesi (2012). Lisansüstü Akademik Danışmanlık El Kitabı 2012, (Haz. F. Demirel, İ. Kocadereli, H. S. Orer), (Gün. İkinci Baskı), Ankara: Hacettepe Üniversitesi Basımevi. -N. Karasar (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, (2. Baskı), Ankara: Nobel Yayınevi. -Arama Motorları -Yapay Zeka Sohbet Robotları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar |
Konular |
1 |
Giriş: Dersin amacı, kapsamı ve temel kuralları |
2 |
Tez konusunun genel çerçevesinin belirlenmesi |
3 |
Tez konusuna ilişkin araştırma problemlerinin tanımlanması |
4 |
Tez konusuyla ilgili araştırma alanlarının belirlenmesi |
5 |
Belirlenen araştırma alanlarıyla ilgili ön kaynak taraması yapılması |
6 |
Tez konusuyla ilgili literatür tarama stratejisinin belirlenmesi ve kaynaklara erişim yöntemlerinin gözden geçirilmesi |
7 |
Literatür taramasının sürdürülmesi ve elde edilen kaynakların sınıflandırılması-1 |
8 |
Literatür taramasının sürdürülmesi ve elde edilen kaynakların sınıflandırılması-2 |
9 |
Literatür analizi |
10 |
Literatürün tartışılması ve araştırma boşluklarının belirlenmesi |
11 |
Literatür analizi sonucunda tez konusunun gözden geçirilmesi |
12 |
Literatür derlemesi yazımı için içerik planının hazırlanması |
13 |
Literatür derlemesinin yazılması |
14 |
Literatür derlemesinin gözden geçirilmesi ve son hâline getirilmesi |
15 |
Ödeve / Sunuma Hazırlık-Literatür derlemesinin sunumuna hazırlık |
16 |
Ödev Teslimi / SunumuLiteratür derlemesinin sunumu |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Program yeterlilikleri |
Katkı düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği temel bilgilerin yanı sıra Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında geniş ve derin bilgiye sahiptir. | | | | | |
2. |
Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak ileri düzeyde analiz ve sentez yeteneği gerektiren karmaşık mühendislik problemlerini çözer. | | | | | |
3. |
Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | | | | | |
4. |
Araştırma tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
5. |
Proje tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir. | | | | | |
6. |
Problem çözümlerinde yeni ve özgün fikirler üretir. | | | | | |
7. |
Karmaşık, sınırlı ya da eksik verileri analiz edip anlamlı sonuçlar çıkartabilir, disiplinler arası çalışmalarda bu becerisini kullanabilir. | | | | | |
8. |
Teknolojik gelişmeleri takip eder, kendisini geliştirip yeniler, yeni durumlara kolay uyum sağlar. | | | | | |
9. |
Uygulamalarının etik açıdan uygunluğunu ve sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alır. | | | | | |
10. |
Fikirlerini ve çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkinlikle sunar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. | | | | | |